var var du, då allting föll isär.

om jag kunde räkna stegen
samma väg
allt för många gånger

och jag förstår inte hur benen
kan bära ett hjärta
tungt som bly
och jag förstår inte hur kroppen
kan fungera
då viljan inte finns kvar

att aldrig kunna sätta det i ord
den smärtan
de nätterna

och jag önskar aldrig dig
det samma
jag söker inte din förståelse
för det är du inte värd
och jag klarar mig utan

de säger att man måste
försona sig med ödet
men jag kan inte vara likgiltig
som att allting var bra
för det är det inte

de är mitt allt
jag skulle aldrig
klara mig utan.


//
http://www.youtube.com/watch?v=-pxRXP3w-sQ&feature=related

Kommentarer
Postat av: senada

var får du alla orden ifrån? :) älskar varje ord :)

2010-04-21 @ 13:54:27
URL: http://aada.blogg.se/
Postat av: Hemlig beundrare

Saknar verkligen ord för era ord. Att inte älska poesi är helt omöjligt när man läser era dikter.. :)

2010-04-22 @ 22:30:13
Postat av: till hemlig beundrare :)

tack för dina fina ord. de betyder. tack.

2010-04-22 @ 23:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0