när man tappar skrivförmågan. när man inte kan sätta ord på det bästa man vet.


det kanske inte längre är som förr?
du kanske hade rätt.

och jag kan inte heller längre
beskriva den där känslan i ord
inte som jag kunde

inte som jag kunde
förr
då det var.

och jag vet att man ibland
kan känna sig bekväm och trygg
att känslan då inte alltid
kan beskrivas med ord
för att ord inte längre
räcker till

ord blir platta.

ibland
blir det som det blivit nu
känslan kan inte beskrivas i ord
för orden finns inte där
då känslan inte är kvar
inte som den en gång var.

ibland blir det
som det blivit nu.

det är inte längre som förr.
du hade rätt.

//

Kommentarer
Postat av: senada

fastnar alltid för era texter i bloggen :)

2009-05-10 @ 20:15:55
URL: http://aada.blogg.se/
Postat av: ladyL

fint

2009-05-10 @ 22:43:39
URL: http://confessional.blogg.se/
Postat av: Anonym

uppdatera ;D

2009-05-13 @ 19:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0