du säger att jag vandrar på en väg, som du redan vandrat på. Och kanske är det så.



du säger att jag skall se
se mig omkring
för att se
det du såg


och när jag tänker
vill du att jag skall tänka
tänka i dina banor
för att jag skall förstå
det du förstår
idag

många gånger
vill du
att jag skall
kunna vandra i dina skor
i dina kläder
och känna
det jag känna skall

men det går inte.
jag kan inte.
jag förstår inte.
jag vill inte.

för det är omöjligt
för mig
lika mycket som det är för dig
att kliva ur de där skorna
hoppa ur de där kläderna
och glömma
allt jag lärt mig
allt jag kan

lika lite som du
kan se, det jag ser
lika lite som du
kan tänka, det jag tänker
just nu
just nu

//



 


Kommentarer
Postat av: senada

så vackert skrivet :)

2009-05-04 @ 20:59:14
URL: http://aada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0