och de är änglar, men de vandrar på samma jord som vi gör.


jag har mina två änglar
jag ligger ofta vaken om nätterna
bara för att se på medans de sover

de är så vackra
så oskuldsfulla
man kan se på dom att de
aldrig känt sorg eller ondska

ibland blir jag rädd av tanken
att släppa taget om dom
då de blir äldre

det är först då jag kan förstå
hur en moders kärlek kan vara
till ett barn
det är först då jag kan förstå
varför vissa hinder funnits
och varför vissa regler lagts

"gå inte längre än vad mina armar kan nå
och mina ögon kan se,
brukade hon säga
då vi var små..."


deras små händer
de små lockarna
det kritvita ansiktet
och den där lilla skratt gropen
på kinden, som knappt syns
men ändå syns så väl

fasters små älskade änglar
 

//

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hallå bäjb!!! hur va nyår?? =) kramis

2009-01-01 @ 23:19:34
URL: http://wannabecop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0